Všeobecné obchodné podmienky pre internetový obchod MIDORI.SK

 

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu na webovej stránke www.midoris.sk (ďalej len „internetový obchod“).

1. Všeobecné ustanovenia

1.1 Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu.

1.2 Predávajúcim je Nikola Menclová, so sídlom, Vysokoškolákov 8556/33B 01008 Žilina, IČO: 56349564, DIČ: 1129819504, zapísaný v Živnostenskom registri Okresného súdu Piešťany, Vložka číslo: 230-24213.

1.3 Kupujúcim je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá uzatvorila s predávajúcim kúpnu zmluvu prostredníctvom internetového obchodu.

1.4 Kontakt na predávajúceho: midoriobchod.sk@gmail.com

2. Objednávanie tovaru

2.1 Objednávku tovaru môže kupujúci uskutočniť prostredníctvom internetového obchodu.

2.2 Objednávka sa stáva záväznou po jej potvrdení predávajúcim. Predávajúci potvrdí prijatie objednávky e-mailom na adresu uvedenú kupujúcim.

2.3 Kupujúci sa zaväzuje uviesť správne a pravdivé údaje potrebné na vybavenie objednávky.

3. Ceny a platobné podmienky

3.1 Ceny tovaru sú uvedené v internetovom obchode a sú konečné vrátane všetkých daní a poplatkov.

3.2 Platbu za tovar môže kupujúci uskutočniť nasledovnými spôsobmi: – Platba kartou online

3.3 Faktúra bude kupujúcemu zaslaná elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.

4. Dodacie podmienky

4.1 Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar v lehote 3-5 pracovných dní od potvrdenia objednávky, ak nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak.

4.2 Tovar bude dodaný na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.

4.3 Náklady na doručenie sú uvedené pri každej objednávke a kupujúci ich hradí spolu s cenou tovaru.

5. Odstúpenie od zmluvy

5.1 Kupujúci, ak ide o spotrebiteľa, má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 30 dní od prevzatia tovaru.

5.2 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, využije na odstúpenie od zmluvy na to predpísané tlačivo.

5.3 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, je povinný do 30 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa predchádzajúcej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

5.4 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho spôsobom predpísaným zákonom znáša kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, len náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám.

5.5 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

5.6 Predávajúci je povinný do 30 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

5.7 Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa bodu 5.6. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

5.8 Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

5.9 Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 5.6. pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

5.10 Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 5.6. rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo predávajúceho dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

6. Reklamácie a záruka

6.1 Predávajúci, ak kupujúcim je spotrebiteľ, zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

6.2 Kupujúci, ak ide o inú osobu ako spotrebiteľa, je povinný reklamovať vady tovaru bez zbytočného odkladu po ich zistení.

6.3 Predávajúci poskytne kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety musí byť primeranou lehotou, nie dlhšou ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť

.

7. Ochrana osobných údajov

7.1 Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s platnými právnymi predpismi.

7.2 Osobné údaje sú spracúvané za účelom vybavenia objednávok a plnenia zmluvy.

7.3 Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, ich opravu alebo vymazanie.

8. Záverečné ustanovenia

8.1 Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke internetového obchodu.

8.2 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Zmeny VOP budú zverejnené na webovej stránke internetového obchodu a nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia.

8.3 Právne vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a ďalšími platnými právnymi predpismi.

9. Dozorný orgán

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim www.midori.sk je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 25.8.2024.